Nu 14% korting op de Emma Original! De kortingscode: Nu 14% korting op de Emma Original! De kortingscode: Valentijn14 Nu nog uur geldig Nog uur

Je hebt niets in je winkelwagen.

De Emma Bibliotheek:
Alle antwoorden op je vragen.

Proefslapen en Garantie

Wat is proefslapen nou precies? En wat houdt de 10 jaar garantie in? Al je vragen worden hier beantwoord.

Proefslapen

  • Wat is proefslapen?

    Een nieuw matras aanschaffen is geen makkelijke opgave. Je spendeert veel tijd op een matras en dat moet natuurlijk comfortabel en goed voor je lichaam zijn. Je lichaam heeft de tijd nodig om aan een matras te wennen. Proefslapen houdt in dat je bij aanschaf van een matras een afgesproken aantal nachten het matras mag uitproberen. Mocht het matras je uiteindelijk niet bevallen, kan je het matras terugsturen en krijg je je aankoopbedrag terug.

  • Hoe werkt het proefslapen?

    Heel simpel. Je hebt 100 dagen de tijd om Emma uit te te proberen en te testen of het matras lekker slaapt.Mocht Emma toch niet helemaal bevallen, neem dan contact op met onze klantenservice (020-8081173) om een gratis afhaalafspraak te maken. Je krijgt de aanschafprijs na een retour natuurlijk 100% terug.Omdat het lichaam de tijd nodig heeft om aan een nieuw matras te wennen, adviseren wij het nieuwe matras minstens drie tot vier weken uit te proberen.

  • Wanneer gaat mijn eerste proefnacht in?

    Je proefperiode gaat in zodra jij je matras hebt ontvangen. Die nacht zal dus je eerste proefnacht zijn, en tegelijkertijd het begin van de fijnste nachten van je leven!

  • Is het proefslapen zorgeloos?

    Geheel zorgeloos! Het matras wordt gratis bij je bezorgd. Mocht je er tijdens de proefperiode achter komen dat het matras toch niet helemaal bij jou past, doen wij daar niet moeilijk over. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice. Zij staan je graag te woord en zorgen ervoor dat het matras weer kosteloos bij je wordt opgehaald. De doos hoef je ook niet te bewaren, dat lossen wij wel op!

  • Onder welke voorwaarden mag ik het matras terugsturen?

    Je mag het matras terugsturen als jij vindt dat het matras niet bij je past. Dit gebeurd niet vaak, maar kan natuurlijk af en toe voorkomen. Dit moet natuurlijk wel binnen de 100 nachten gebeuren. Neem contact op met onze klantenservice en zij helpen je graag verder.

  • Moet mijn matras in het plastic blijven tijdens de proefperiode?

    Je hoeft de eerste 100 dagen niet op plastic te slapen. Emma wordt weliswaar opgerold en vacuüm verpakt in plastic verzonden, maar je kan het plastic met de meegeleverde foliesnijder opensnijden en daarna weggooien. Het pakket bevat een handleiding voor het uitpakken. Binnen enkele minuten is het matras slaapklaar!

  • Kan ik het matras uitproberen voordat ik het koop?

    Je kan het Emma matras proberen in één van de 100 winkels van Beter Bed. Hier kan je zien welke winkel bij jou het dichtst in de buurt is: https://www.emma-matras.nl/winkels .

  • Kan ik andere producten ook voor 100 nachten uitproberen?

    Natuurlijk kan dat! Je kan alle producten van Emma 100 dagen lang uitproberen. Merk je dat het product helaas niet bij jou past, neem dan contact op met onze klantenservice. Je krijgt het volledige aankoopbedrag weer terug, zonder gedoe.

  • Hoe kan ik een product terugsturen binnen de proefperiode?

    Terugsturen Emma matras: Wanneer je Emma matras niet bevalt en je het graag wil terugsturen, neem je contact op met de klantenservice. Een medewerker meldt je matras dan als retour aan. Binnen twee dagen wordt je door VOS gebeld om een ophaalafspraak te maken. Het matras hoeft niet opnieuw ingepakt te worden. Een retourzending is gratis en binnen 14 dagen, nadat het matras bij ons retour is gekomen, wordt het aankoopbedrag teruggestort. Terugsturen Emma topper, kussen, SmartSleeve of dekbed: Als je een Emma topper, kussen, SmartSleeve of dekbed graag wilt terugsturen, neem dan contact op met de klantenservice. Een medewerker zal je een link opsturen waarmee je een label kunt aanmaken om op het pakket kan plakken. Breng de doos naar het dichtstbijzijnde PostNL filiaal. Let op: bewaar altijd het bewijs van verzending. Retourneren Emma boxspringbed: Voor een retour van het Emma boxspringbed neem je contact op met de klantenservice. Een medewerker van de afhaaldienst zal vervolgens contact met je opnemen om een afhaalafspraak te maken.

Garantie

  • Wanneer gaat mijn 10 jaar garantie in?

    De 10 jaar garantie gaat in op het moment dat jij het matras thuis ontvangt.

  • Welke garantie geldt er op de Emma matrassen?

    Wanneer je het matras goed behandelt, maar er toch scheuren, deuken of beschadigingen van het schuim ontstaan, bieden wij gedurende 10 jaar na aankoop garantie aan. Ook wanneer de rits door een productionele fout kapot gaat, kan je met ons contact opnemen om aanspraak te maken op de garantie. Je kan een e-mail sturen naar service@emma-matras.nl of bellen met 020-8081173. De wettelijke herroepings- en garantierechten blijven ongewijzigd. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

  • Wat verschilt de garantie van het Emma matras op andere producten?

    Op het Emma matras bieden wij je 10 jaar garantie. De garantie geldt als er sprake is van scheuren, deuken of beschadigingen van het schuim, die ontstaan ondanks dat je het matras goed hebt behandeld. Ook op productiefouten aan de rits bieden wij je garantie. Om aanspraak te maken op de garantie kun je een mailtje sturen naar service@emma-matras.nl of bellen naar 020-8081173. Buiten de 100 nachten proefslapen valt er geen garantie op de andere Emma producten.

  • Mijn product is kapot, wat moet ik doen?

    Dat is niet de bedoeling natuurlijk! Stuur in dit geval een foto met uitleg naar service@emma-matras.nl. Zo kunnen we samen naar een oplossing zoeken!

Hoe meld ik mij af?

Afmelden is mogelijk door in je account onder het menu 'Nieuwsbrief abbonnementen' te kliken op afmelden. Heb je geen account bij Emma, dan kan je je afmelden door op de link 'afmelden' onderaan de nieuwsbrief te klikken.